Leksands Sommarland

Hej hopp!
Nu har jag lyckats vakna, sitter med en skål flingor och vaniljyoghurt i knät och lyssnar på massa Broder Daniel, såg igår att de ska ha sin sista spelning på Way Out West under min sista semestervecka i Göteborg, och hyllningsspelning till Anders. Vore häftigt att vara där, men det kostar så jäkligt.

Helgen som flöt förbi var nog en av de roligaste på länge. Började med i fredags då vi slutade jobbet jättetidigt och jag gick hem och bara slappade och tog det lungt med vetskapen om att det  var en långhelg på G.
Käkade lite smått och promenerade på stan och mötte Stefan där. Han var redan påväg till Peter.
Utförde mina sysslor jag hade och tog mig hemåt och bytte om för att gå till Scaniavallen där hela Scania hade brännbollsturnering! Kom dit men hittade ingen jag kände igen de första minutrarna,men sedan skrek lite folk på mig så var festen igång. Tyvärr förlorade våran Line 2 av 3 matcher :( När öl och hamburgare var uppslukade så tog vi oss hem till Peter på cykel och fortsatte festen där. Var jättetrevligt och roligt att umgås med bara nytt folk och massa jobbarkompisar, tror alla jobb behöver någon sån där happening för att komma varandra närmre. Det blir så stelt och bara jobbinriktat på arbetsplatsen.
Var utanför hans lägenhet ett bra tag innan vi kom in och möttes av en djungel av djur i vardagsrummet. skithäftigt, massa ormar, en Tarantella, katt, fiskar och en urgullig Pitbull. fotade massa och la ut en del bilder på bilddagboken.
http://Azgaroth.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1215122401&id=234104251

Efter lite groggande så bar det av ner till Rådhusgården vilket var den sista etappen för kvällen innan det var hemfärd och läggdags. Var hur trevligt som helst där också, träffade massa folk jag inte sett på jättelänge och massa från min line var där så det fanns inget att klaga på! Hur schysst gäng som helst!


Vaknade upp på lördagen och kände inte ritkigt efter hur jag mådde, var nog lika bra för jag skulle hämtas om 45 minuter, så jag hann vakna upp, ta en dusch, pilla i mig en ipren i förberedande syfte, sniffa luft från mitt nyöppnade fönster, och käka en ganska stadig frukost innan jag var tvungen att slänga på mig kläder och packa badväskan. De väntade på parkeringen utanför. Åkte med Nicke och hans tjej Sara mot borlänge där vi skulle hämta upp två av Saras tjejkompisar som kom med tåget från Ludvika. Hann med ett snabbt besök på pressbyrån där jag köpte en banan och en dricka. Välbehövligt. så kom de tillslut och vi åkte vidare mot Leksand.
I regn och rusk tog vi oss fram till Leksands sommarland och parkerade bilen. det var inte direkt den vackraste syn som mötte oss, men nu hade vi gett os faen på detta så vi skulle genomföra det på bästa sätt endå.

Började med att ta en promenad runt i parken för att kika dagens mål. Började regna en massa när vi gick mot omklädningsrummet, men det var bara att tänka bort. De första 2 timmarna fick vi leka i pooler och vattenrutchbanor och bada i Siljan under ett kallt skyfall. men senare framåt eftermiddagen sprack det upp lite och det blev genast lite varmare när solens strålar sken ner på alla parkbesökare. Vi tog en paus och gick upp och åt en varsin tacobuffé. Underbart gott!
Sedan flöt dagen på i bra takt med massa studsmattehoppande, båtrodd, cykelkrascher, krigande i indianbyn med småpojkar, hinderbanelöpning osv. Tyvärr blev det ingen gokart för när vi skulle kliva in på banan på förmiddagen så stängde de ner det pga regn. När vi sneare kom dit när de spruckit upp så kan ni ju gissa vad som hände. Då var det så lång kö så vi skulle nog fått vänta typ en halvtimma säkert. Nejtack. Vi bestämde oss för att ta en dag på en riktig gokartbana istället senare i sommar!
När alla var glada och nöjda så tog vi oss till Borlänge och käkade på Mcdonalds följt utav en bilfärd till Ludvika och Smedjebacken där de andra skulle hoppa av. tog vägen mellan Smedjebacken och Borlänge tillbaka.

Hoppade av i Falun vid Funchmacken och gick direkt till Stygge där han, My och Erika väntade. Vi skulle gå ner på stan och ta en pizza. Mötte upp Lisa och Elin vid Polishuset och hamnade lyckligtvis på Stygges favvorestaurang ;P
Senare så blev det en massa Mariokart på Schemat och en titt på Hostel som vi hyrde. Bra film!

Söndagen blev en riktig slappdag, helt underbart det också, första dagen jag fick sova ut på över en vecka. Gör så mycket så jag sover typ aldrig. så tar ju jobbet ut sin fulla rätt också. Har föressten fått förlängt nu också ;D
Jobbar kväll nu denna veckan så får vi semester på fredag och 4 veckor framöver. Har sådant litet behov så vi kanske får sluta en timme tidigare eller nåt på fredag också. Hoppas. Då blir det party hos Stygge ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0