Helgen som var.

I fredags klev jag upp tidigare än man borde göra på ett eftermiddagspass, det var nämligen dags för ett studiebesök i Södertälje med jobbet. Bussen avgick klockan 06.30, och då var nästan alla där, slutade med att vi åkte 25 minuter senare. men det  var inget att klaga på, slappt iaf. satt med Nicke och kollade på Pink Panther ett bra tag innan vi blev för trötta och småsov till och från.
Det första vi kom fram till var Democentret som ligger där, Fick lite frukost, jättegoda mackor, innan vi begav oss ut till övningsbanan. Det skulle provköras stora feta lastbilar och lyxbussar. Tyvärr så ägde jag inget körkort så jag fick snällt sitta bredvid istället, men lika skoj var det.

Efter en timme så var det dags för terrängkörning i nån hög jäkla bil. Vi fick gå upp för en stege för att ta oss upp på flaket :O Lite scary för man visste inte riktigt vad som väntade, så var det en grupp småbarn som nyss hade åkt som skrek åt oss att vi skulle dö :D haha. Iaf så var det ganska häftigt, en skitstark motor som gjorde att vi kunde ta oss upp för de mest spektakulära backar och svängar, ibland bara stenbelagt, och ibland kändes det verkligen som att vi skulle välta :/ Kom tillbaka efter kanske 20-25 minuter och var helt skakis i benen för höll man inte emot med benen mot väggen så skulle kan ju flyga fram och tillbaka som en liten vante därinne, visst satt vi fastspännda, men det var ju ingen lyxfärd direkt :D

Då var det äntligen matdags. Bjöds på Grillbuffé, fanns gravad och rökt lax, olika kött och massa goda sallader och massa god potatis. De stod och grillade aldeles bredvid våra bord. underbart gott! tur att vi fick maten efter den där turen i terrängbilen, annars hade vi nog varit tvugna att käka en gång till ;D efter en lugn matpaus så bar det iväg från Democentret, till Chassi.

Hela Södertälje består ungefär utav motorvägar och Scaniabyggnader, så det var inte dirket något intressant att se genom bussfönstret, eller så rörde vi oss bara i de trakterna eftersom vi var på studiebesök, dont know ;P
När vi kom fram till Chassi så fick vi gå med våra grupper som vi blivit uppdelade i innan vi åkte från Democentret.. jag fick ett snorgrönt band runt halsen, plus nån slags radiomottagare så man skulle höra vad guiden sa, var rätt bullrigt ljud inne i lokalerna. Var intressant att se därinne, var enormt stort och de använde cyklar för att ta sig fram mellan fotgängare och truckar, var rätt trångt emellanåt. Så vi fick hålla oss inom markerade områden på golvet, annars kunde vi bli påkörda och våran guide kunde få sparken ;D Han var endå jättekass och förklarade typ ingenting så man förstod vad som hände och skedde.

Från ena sidan av byggnaden så kom underredet in, och under linens gång så monterades allt fast, blandannat våra framaxlar, och i slutet av linen så åker en helt färdig och fullt fungerande (förhoppningsvis) lastbil ut :O Så enormt stort var det.. Ni kan ju tänka er :D

Senare så blev det en tur till framaxelavdelningen i en annan byggnad en bit bort och ett kärt återseende av gamla faluarbetare :P Där var det bra nyare maskiner och utrustning än i våra lokaler. Men verkade endå dött att jobba där :/ Inte fått bra vibbar utav stället innan och inte efter besöket heller. fick iaf köpa en glass innan vi skulle åka hem och lite färdkost till resan hem ;P var jättevarmt överallt.

Väl hemma i Falun efter lite filmtittande och spring i bussen så hade jag snackat med syrran och blivit bjuden på lite fest, så hörde med Nicke om han ville följa med, vilket var positivt, så vi skyndade oss att hämta hans bil, och hann ner på systemet innan de stängde, sedan hem till mig och spelade lite wii och förfestade, så gick han iväg efter sin tjej, så cyklade vi till Annah där alla var :) Var lite skön avslutning på fredagkvällen. Kom hem i ganska god tid och kunde sova gott.


Löragen var kommen och jag skulle till Borlänge och träffa lite folk, så hade klivit upp i bra tid och gjort mig iordning, hann med en buss så jag var i Borlänge lite efter 12. skulle träffa Mima och Jicka, men de hade typ nyss vaknat och ville göra sig iordning,då gick jag runt själv en stund och kollade på folk och saker innan jag begav mig mot 4Sound. Självklart ska man in där om man är i Borlänge ;) Kollade runt på keyboards, hittade en capo jag ville köpa, och utforskade deras gitarr och basutbud, vore trevligt att ha en bas i samlingen ! Gick till kassan och skulle betala, och där stod Lasse lindh med gitarisst och skulle köpa nån kabel och en Capo. Så frågade om jag fick ta ett foto, så blev vi fotograferade utav en i kassan som jag jämt glömmer namnet på :/ Sen småpratade vi om deras spelning de haft och om festivalen och så :)
När de hade lämnat lokalen så gick jag upp mot campingen där Mima och Jicka jobbade, de kom gåendes från stationen och hade lite bråttom, så det blev en 2minutersträff innan de var tvugna att gå och jobba, och turligt nog kom Robin gåendes, så fick sällskap utav honom

Så skulle jag träffa Josefin, så jag tog med Robin och mötte upp henne och Erika vid pressbyrån. Övervägde matställe och hamnade tillslut längst upp i kupolen. Åt en ganska så god kycklingburrito. Följde med och lämnade en bil som Josefin lånat utav Hans, så blev det en promenad neråt stan och letande av toalett. fick tag på brorsan efter att vi varit upp till deras lägenhet och kikat om de var hemma. Men det visade sig att de var hos Forsstedt, så vi hittade dit tillslut efter lite tveksamma vägbeskrivningar :P
Satt och pratade lite tills det började regna, och Josefin och Erika var tvugna att gå mot området. Så jag följde meed sällskapet ner i källaren och fortsatte där i kanske en kvart innan vi hamnade uppe i deras lägenhet och en massa roligt buzz-spelande :D blev inte allt för långvarigt då jag skulle hem till Bubba senare på kvällen, så tog mig därifrån i lagom tid.

Åkte hem till mig först och hämtade Wiidosorna och svängde förbi affären på vägen till Bubba för diverse onyttighetsinköp.
Kom fram och då var Tobbe redan där, så de höll på att fixa Bubbas trådlösa nätverk så vi skulle kunna spela mariokart online. Det gick inge vidare tillslut endå, fick ordning på allt, men vi hann bara spela några sekunder på banorna innan vi blev utslängda :/ konstigt.
Kikade på the bankjob senare när Simon och Emil hade kommit, ganska bra film faktiskt! Tog mig hem lagomt efter att krogarna stängt vid 02.00tiden. Somnade ganska snabbt och har sovit jätteskönt inatt!

Ska till att käka frukost och duscha nu så jag blir lite pigg. Sen blir det nog en slappdag vad jag vet, kör förmiddag nästa vecka så lär hamna i säng i ganska bra tid inatt så jag iaf får en bra start på veckan :P
Hoppas ni haft en lika bra helg som jag själv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0