Whats new?

JA jag har inte varit så duktig på att plita ner någonting här så det kanske är dags då. Med lite push från brorsan och lollo. haha.
Skriver faktiskt mitt första inlägg med min bärbara dator nu. Var så duktig att jag köpte mig en ny nu i lördags, en jättefin Hp Compaq med alla bra och nödvändiga och flashiga grejjer man behöver. Anledningen till det är att  jag och Nicke bestämt oss för att ta oss till grannlandet Norge och jobba, och till en början så blir det förhoppningsvis en husvagn som ska rädda oss från hemska förstagångsräkningar som hyra å sådant, så kan vi jobba ihop pengar för att sedan skaffa en lägenhet. Så passade på nu när jag har råd att införskaffa denna skönhet så jag kan hålla kontakten med Sverige.

Så i måndags var jag upp till Siba med Nicke och köpte en Router som delar ut trådlöst internet så jag kan sitta och surfa lite var jag vill i lägenheten. Köpte även en datorväska med massa fiffiga fack och grejjjer på, fick lite rabatt av försäljaren också. Från 199 vilket redan var reapris och skitbilligt ner till 159 :D

Såhär fin härva kan man få om man vill ha trådlöst!




På senaste har det väl inte hänt så mycket kanske. Festat en del. Draind of Empathy har lagt ner, gör egen musik hemma vilket uppskattas från flera håll än mitt eget vilket gör mig glad.

Igår var jag på bio och såg Tropic Thunder, var ganska bra. Kom hem och somnade, men sov jättedåligt och vaknade jättemånga ggr, fick feber och snorar mer än vad Njupeskär sprutar vatten.. Drygt skit! Blir nog hemma även imrgn (läs idag) Har för det mesta sovit, sedan bara legat i soffan resten av tiden och snackat med folk. Mycket med Diana och Tammy, alltid trevligt så har blivit en hel del engelska idag vilket är välkommet, ju mer man lär sig desto bättre! Fått reda på att både Costa rica och Nicaragua är mycket fattiga land med en regering som inte fungerar normalt. 3 utav Costa Ricas föredetta presidenter sitter i fängelse för att ha stulit pengar, även ifast de får allt betalt, bil, bensin, mobil och sådant. det är riktigt dåligt. Korrupt! Folk blir dödade dagligen bara för att nån idiot vill komma åt deras mobil.

När jag har jobbat ihop massa pengar i Norge så ska jag först och främst till Tammy och vara med på hennes Graduationday, sen ska jag bege mig ut i världen och upptäcka saker med mina egna ögon och bilda mig egna uppfattningar om allt. Jag vill arbera som voluntär i de fattigaste delarna av Afrika, bygga skolor, Ta hand om utrotningshotade djur, åka runt och se allt som man bara hört talas om i tidningar och tv annars. Är trött på att trampa omkring här i Falun nu, vi lever allt för kort tid för att den ska spillas bort på ingenting. Time to do something!

Snart är det höstmarknaden i Rättvik, ska bli en riktigt rolig helg, blir där från Fredagen till Söndagen och festar med Nicke och allt folk som bor däruppe. Ska även passa på att hälsa på farmor och farfar vilket inte blir så ofta tyvärr .( väldigt synd eftersom de börjar bli till åren så. Man måste värdesätta och passa på nu. Samma med mormor men dit tar man sig ju aldrig utan bil eftersom man måste ta en hel dag bara för att åka buss, och det är ytterst sällan man har en hel dag till det. Men nu blir det iaf farmor och farfar när jag endå är i rättvik :) får ringa och förbereda dem på det så kanske man får sig en bit mat också, farmor som är så gó o ch lagar massa mat då !

Har bestämt mig för att jag ska fixa iordning nya dreads nu, ska skicka iväg hår snart när jag får reda på ett bra pris, känner mig annars ganska nöjd med mitt hår, börjar få till en hyffsat snygg undercut. Men skanar just volymen med dreads, och att jag alltid har en frisyr då. Som alltid ser ut som jag vill. Nu har man ju morgonfrillor och duschfrillor och jobbfrillor och kepsfrillor och you name it. Men med dreadsen så har jag en enda som håller i alla väder :P skönt avbyte mot vanligt.

Senaste tagna korten på mig:

        


Meer då, fick reda på idag att jag byter till Cvx nästa vecka. Tror det var Cvx. Går iaf tillbaka till 2-skift då, förmiddag och eftermiddagspass. Drygt och bra i sig. Ska bygga växlar, och slipper taktklockan, fyfaan va skönt! det är sådan jävla stress med taktklocka så jag vet inte vad.Hoppas detta blir skoj iaf. Går till sista Oktober som planerat, sen får vi se om det blir förlängt eller ej. det visar sig då, och tackar självklart ja om det blir så.

Har tänkt jättemycket på mamma också, blir så i dessa tider då det var 1a September hon gick bort för 5 år sedan. Blir alltid lite känsloladdat då. Inte varit till hennes grav på länge heller, måste ändras på. Men hon vet att jag bryr mig om iaf, i know that.

Får återkomma imrgn eller något för nu börjar jag faktiskt bli trött. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0