Last week in Falun

I Fredags kom jag alltså till Falun igen. Åkte från Sthlm vid 17tiden med Linda och Andreas. Helgen har spenderats tillsammans med småsyskonen och lite vänner till Melissa. Syster fyllde 21 igår så får gratulera så mycket i efterhand också! :)
I söndags började jag röja här i lägenheten och det enda jag har kvar att packa ihop nu är lite saker i kökslådorna och skåpen och sen hallen och toaletten. Det går fort bara jag kör på. Sen har jag problemet med bil, den bil som var planerad från början hade ingen dragkrok, och har kollat runt lite med folk men inte lyckats få tag på nån bil, så antagligen blir det till att hyra en lastbil imrgn och köra på så vis. Kosta vad det vill då för grejjerna lär endå ut ur lägenheten.
Börjar bli aldeles kallt här inne nu då alla saker försvunnit från väggarna och mattor och möbler är nerpackade och ihopplockade, och lite eko är det allt.

Nästa gång jag lämnar datorn ska jag försöka organisera mina kläder som jag ska ha kvar, vilka som ska med till sthlm, alltså de som jag prioriterar mest, och vilka kläder som får packas ner under väntan på eget boende. Jag kan trots allt inte ta med hur mycket jag vill nu då jag åker tåg ner. Har redan min axelremsväska, sen min resväska på hjul, och den ska proppas full, så ska jag ta med min 32tummare ner som ska stå hos Mikaela så det kommer vara mycket att släpa på. Det löser sig nog.


Har även hunnit med lite Photoshopande, (vem KAN låta bli när det finns på datorn?) och jag har fått till några ganska bra bilder om jag får bestämma själv :







Annars så är jag mest frustrerad över att ha lyckats få en återbetalning till Försäkringskassan på 9401 spänn. När ska det någonsin vända och bli bra? Tycker att det alltid kommer skit när man börjar vända på saker, men jag får väl se det som en slutsumma på någonting som varit mindre bra tidigare, och när jag lyckats betala av det där så har jag antagligen skaffat nytt bra jobb som ger mig en fast inkomst i Sthlm. Så bort med det gamla och sakteligen in med det nya så ska det nog vända så småningom. Jag mår jämt så dåligt när det handlar om pengar, och sånt där gör mig bara ledsen och jag får ångest över min situation när jag dessutom inte ens har råd med min egen flytt i dagsläget. Jag får tacka så enormt mycket för att jag har så bra människor omkring mig som hjälper till! Ta åt er som känner er träffade, och jag tror att ni vet vilka ni är .

Jag ska nog strax återgå till slutfasen i mitt packande, skönt när det blir klart och utkört så jag får börja städa iordning här. Längtar verkligen till helgen nu så jag får träffa Mikaela igen och somna med henne i min famn <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0