En kunglig dag.

Idag har varit en ganska så händelserik dag endå fast det inte känns som att jag gjort speciellt mycket.
Började med att gå upp och äta frukost för att sedan ta bussen mot pendeltåget. klev av på Centralen och småsprang mot tunnelbanan. Åkte med röd linje till Tekniska Högskolan. Där skulle jag försöka orientera mig till Student Consulting dit jag skulle på intervju angående säljare för ComHem.

Var verkligen en jättefin dag, klev av tunnelbanan och gick upp mot tekniska högskolan, solen sken och det var verkligen vårväder i luften, en typisk sådan dag då man INTE vill sitta inne. Efter att ha gått fel en stund så gick jag tillbaka mot tunnelbanan och rådfrågade en taxichaufför var jag skulle ta vägen, och blev hänvisad åt rätt håll. Så jag hamnade rätt tillslut, en kvart försenad men utan mer problem. Mötte massa folk som såg trevliga ut, framtidens civilingenjörer, arkitekter och magistrar som med bestämda steg följde resterande klungor mot Kth.

Kom iaf in i en reception och blev sittandes någon minut innan jag blev upplockad och förd till ett rum där intervjun höll till. Gick jättebra därinne och fick svara på en massa roliga frågor angående och runt om just säljaryrket och varför jag tror att jag skulle bli en sådan bra försäljare. Bland annat hur jag skulle bete mig om han bad mig anordna ett möte mellan honom och kungen O.o. Ca trekvart och ett fotografi senare kom jag ut därifrån, ut i solskenet igen.
Jag åkte direkt till Färgadelinser för att laga till en pyttipanna deluxe! Käkade och pratade sen med Sandra om att jag ville ha mer tid på jobbet, och mer arbetsuppgifter, ja helt enkelt visa framfötterna vilket jag absolut tror och känner att det kommer ge resultat.
Har redan nu utöver packningen fått lite marknadsförings och administrativa uppgifter vilket uppskattas, det är riktigt roligt!

Har sedan tagit mig till Bro, ätit mat, lekt massa med jonna och tilde, städat köket och photoshoppat lite då internet legat nere större delen av eftermiddagen. Sitter i soffan nu som jag sover i för tillfället och ska strax stänga ner allt och lägga mig! Först smörja in min fula rygg som av någon anledning fått massa utslag.. Men det börjar redan bli bättre sedan jag inhandlat lite kortisonsalva. woho!

Imrgn är det torsdag, sista jobbdagen för veckan, sen en natt till i Bro innan jag åker till Mikaela. På lördag har vi hela huset för oss själva då hennes föräldrar ska på Joe Labero och lite annat ^^ Så får vi sova med varandra ett par nätter till innan de ska åka och hälsa på lite folk uppåt sundsvall någonstans :P
Nu ska jag sova, ni är lite väl dåliga på att kommentera så hiva gärna iväg en hälsning så jag vet om någon ens läser :O






Kommentarer
Postat av: Christian

Vad roligt att det går bra för dig i stora staden. Jag ska faktiskt till stockholm imorgon och se på ac/dc i globen! Kommer att bli grymt!! Så har vi hotell någonstans i solna som matte har bokat så det ska bli kul. Ha det!

2009-02-19 @ 21:35:22
URL: http://kebabpizza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0