Mitt liv i Sthlm!

Ja hej och hå. År och dagar sedan jag skrev något i min blogg, och det tänkte jag ändra på nu med en liten? uppdatering utav mitt liv för de flesta som inte riktigt vet vad jag har för mig nu.

Har precis kommit hem från mitt jobb som medlemsvärvare för kulturföreningen Ordfront här i Stockholm, ett mycket intressant och givande jobb där man får möta många olika kulturer och människor med olika erfarenheter från livet över telefon. Det är faktiskt inte så hemskt som andra telefonförsäljarjobb kan vara.
Dessutom säljer vi inte saker direkt på folk utan kommer med förfrågningar till de som redan varit medlemmar tidigare år utifall de vill bli medlem igen genom ett schysst erbjudande. Jag gillar det, men det kan bli lite långtråkigt ibland när man inte riktigt får tag på folk.
Jag är rätt stolt över mig själv endå, jag har inte stött på ett arbete hittills i mitt liv som jag inte kunnat hantera, trodde att jag absolut INTE skulle klara av detta telefonjobb om jag ska vara ärlig, men skam den som ger sig! Det går dessutom rätt bra!

Idag runt 20tiden ringde jag till en man i 80 årsåldern som skulle visa sig bli ett ganska givande samtal om dagens miljösamhälle, runt 20 minuter tog det innan vi la på luren. Jag kan sähär i efterhand inte riktigt påstå att jag minns mycket av allt som sades, men det handlade mycket om hur blind mänskligheten egentligen är, vi fattar inte hur allvarligt hotade vi är utav den globala uppvärmningen. Jag fick en, eller rättare sagt två läxor utav denne man, och det var att läsa Mark Lynas 2 böcker, Oväder och sex grader vilka behandlar just klimatförändringens effekter. Så när jag avslutat min nuvarande läsning; hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist, så ska jag be att få dessa två böcker så jag kan hålla vad jag lovade . Känner att det vore rätt bra att bli lite mer insatt i vad som händer runtomkring en, inte bara dagsaktuella nyheter utan om det som faktiskt ständigt pågår runtomkring en som man inte tänker på.
Samtalet efter och även det sista gav mig en värvad medlem så jag kunde glatt gå till tåget med en båtglass i min hand som jag fått utav chefen!

Nu sitter jag i sängen , i brorsans hus i Bro och funderar på livets mysterier och är inte ett dugg trött, fastän jag borde sova för att orka upp till mitt andra jobb som jag sköter under dagtid. Ordfront är från 17.30 - 21 alla dagar utom fredag och lördag, sen har vi ett pass 16-20 på söndagar.
Jag jobbar på Färgadelinder.com 08.30- 17 på måndagar, sen 13-17 resterande dagar utav veckan förutom fredagar vilket resulterar i en helt fri fredag från jobb vilket är välkommet!
På färgadelinser trivs jag så underbart bra så det finns inte, läser ordrar, hämtar varor från lagret och paketerar linser som vi sedan skickar iväg i slutet av dagen och ni som känner mig rätt vet att jag bara älskar pilljobb, mycket arbetande med händerna och ja, faktiskt ganska enformiga jobb kan vara kul. Kanske har Hl-Display att tacka för detta, vad vet jag, eller så ligger det lite i generna från mamma, hon var likadan. Det var här jag jobbade med Bloggkampanjen tidigare då de fick upp ögonen för mig lite vilket ledde till mer arbete och de är nöjda med mig vilket känns bra!

Imrgn är alltså sista jobbdagen innan ledighet, underbart och de dagarna går alltid fort. Sen blir det en skön helg tillsammans med Mikaela. Hon förgyller min lediga tid med sin när och frånvaro vilket jag uppskattar mer än ord kan beskriva. Även fast jag luktar apa och är lite sämre än Zakk Wylde så tycker jag om dig jättemycket! ;)
Det blir till att sova i Ösmo efter jobbet imrgn, massa mys, sen till Handen där hennes skola ligger och pilla med en fotouppgift, sen massa mer mys, filmtittande; fick film från ordfront, "försoning" som är baserad på romanen med samma namn utav Ian McEwan, med 2 av Mikaelas vänner, matlagning och diverse aktiviteter innan det är dags för lite jobbande på Söndag igen!  Jag kommer ha byggt upp ett helt bibliotek med litteratur från Ordfront sen, haha.

Vidare har jag haft minst sagt intressanta samtal de senaste dagarna, vad som är sant eller ej vet jag inte, men det är tragiskt, mycket tragiskt och tyvärr vill jag inte avslöja mer än så för de mer intresserade utomstående. Det tar hårt även ifast det inte borde göra det. Men svårt att komma ifrån för det ligger ju endå såpass nära.

Den 6:e Februari kommer jag till Falun, stannar till den 14:e tror jag, då ska jag hinna flytta ut grejjer och städa hela min lägenhet så får slagga lite hos syrran när det blir av ;) Så de som vill se lite utav min nuna får helt enkelt komma och hälsa på mitt i all uppståndelse, ni vet var min postlåda bor! Saknar lilla Falun litegranna, vore väl fan annars när man har hela sin uppväxt där, men skönt att äntligen prova på något nytt. Idag fyller lillebror Simon år, lika gammal som mig 23 år. Grattis grattis! Och när jag kommer till Falun så ska vi äta tårta för Melissa också som fyller 21 den 9e Februari, och slutligen i Mars blir jag 24. Vi växä å bli så stoorä så!

Ska avrunda denna lilla uppdatering nu så jag får lite sömn! Ska upp,äta, vika tvätt, duscha, packa för helgen, kanske hinna färga håret och raka sidecuten innan min buss till stationen går 12.03. Inte mycket vila under veckorna inte!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0